10 januari, 2016

Mini polaroids

Noem het ouderwets of hipster; ik vind het geweldig.

Alles wat qua camera's analoog is vind ik geweldig. Het beste zijn die 5 euro wegwerpcameraatjes die je tegenwoordig overal weer kunt kopen (want: hipster). Wat is er nu zo leuk aan? De crappy kwaliteit? Het feit dat je je selfie niet direct te zien krijgt en dus geen idee hebt of je er nog één moet maken? Die (soms wel) twee weken die je wacht tot je de foto's van dat ene feestje in je handen hebt, terwijl iedereen eigenlijk al uitgepraat is over dat festijn en weer door is gegaan met leven? Ja. Eigenlijk precies die drie dingen. Die heerlijke, soms verschrikkende kwaliteit. Dat je een foto hebt gemaakt waarvan je op dat moment zeker wist dat je er een plekje op World Press Photo mee zou verdienen, maar je snel bedenkt als je na het ontwikkelen een enorme duim ontdekt. Zonde? Jammer? Nee: leuk! Je hebt geen idee wat er gaat komen. Vaak weet ik wanneer mijn rolletje eindelijk vol is, niet eens meer waar ik eigenlijk foto's van heb gemaakt. Heerlijk als je drie weken later die ene foto van jezelf in je hand krijgt gedrukt waarop je eigenlijk net iets te dronken bent. Zo'n foto die je acuut zou verwijderen als je hem met je iPhone gemaakt zou hebben. Ja: het duurt soms achterlijk lang (ik heb al meerdere klachten ingediend over de crappy fotoservice van een bepaalde-winkel-waarvan-ik-de-naam-niet-ga-noemen) en ja: soms mislukt je rolletje hopeloos en moet je er toch voor dokken. Je moet ervan houden, laat ik het daarbij laten. Ik hou ervan.
Al helemaal van mijn lieve baby, de Fujifilm Instax mini. Hetzelfde effect als zo'n wegwerpding, alleen plus een wit randje, een maatje kleiner en geen twee weken maar tien minuten wachttijd. Ik ben nog steeds aan het uitvogelen hoe het witte gevaar precies werkt en hoe ik hem het best kan gebruiken, en daar wilde ik vandaag alvast wat resultaten van delen.

De vraag van vandaag: fotograferen jullie wel eens analoog? Wat zijn jullie favorieten? 

Liefs, Demi



Links: muziekjes & Rechts: Demi in onze hoofdstad



Links: de muren versierd met oude filmposters (UO) en jurkjes & Rechts: natuurlijk uitzicht

5 opmerkingen:

Sara zei

Die polaroidfoto's zijn zo tof! Inderdaad, de sfeer en alles wat erbij komt kijken is zo geweldig bij analoge foto's. <3

Mariella zei

Ik ben zelf helemaal fan van polaroidfoto's en het feit dat het zo gezellig eruit ziet als je ze ophangt :)

Liliane zei

Wat cute die kleine formaten.
En ik ben gek op analoog! De verrassing maar ook het beeld wat eruit komt :)

Naomi zei

Zo leuk! Polaroid camera's zijn super gaaf. Jammer genoeg is het papier nog al duur. Waarom?? Vraag ik me dan altijd af. Als het een tikkeltje goedkoper was geweest dan stond die Fuji nu in mijn kast ;)
Liefs,

YOURFLIRTYLOOK | by Karlijn zei

oh dit is zooooo leuk!!